The Story of The Blue Diamonds, met Steffen de Wolff en Patrick The new Diamonds 

The Story of The Blue Diamonds, met Steffen de Wolff en Patrick Drabe.

Een voorstelling over het begin van de Blue Diamonds met The new Diamonds  en de successen van de Broers de Wolff.

Steffen de Wolff eert zijn vader en oom met verhalen die we misschien nog niet hadden gehoord. Liedjes van The Every Brothers  was toch een inspiratiebron voor de broers de Wolff.

 

Toch was geluk heel gewoon en werd er niet gesproken over auteurs rechten. De premiere was in de Rijswijkse Schouwburg. Het was een topavond met Indische hapjes en verhalen van toen. Een soort van kampulan ala Pasar Malam met muziek. De voorstelling gaat door het hele land. Reden genoeg om de nostalgie weer op te pakken. Want wie wil niet naar de klanken van oorsprong?

 

 

 

 

 

 

 

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

‘Als ik het over mijn leven ga hebben, wil ik alles laten zien’

 

In haar nieuwe voorstelling Renaissance laat danseres Igone de Jongh de weg naar haar
succes zien, maar ook hoe ze daarna in een vrije val belandde én weer terugkwam.
‘Deze voorstelling gaat over liefde, hoop en kwetsbaar durven zijn.’
Als Igone danst is er een serene rust. Ogen dicht, passen die vanzelf hun weg lijken te vinden,
bewegingen die ingetogen én krachtig zijn. Niet eerder was ze zo ontspannen. En dat terwijl
ze in 2023 haar spitzen het liefst in een hoek wilde gooien. Igone: ‘Ik was me destijds aan het
voorbereiden op mijn voorstelling in Carré. Ik was moe, gestrest, en had een slechte repetitie
gehad. Zittend op de dansvloer dacht ik: waarom doe ik dit? Waarom zou ik in vredesnaam
blijven dansen? Marc Pos, mijn regisseur, reageerde heel verbaasd toen hij mij dit hoorde
zeggen. Hij zei dat ik gewoon nooit moest stoppen met dansen. Gek genoeg raakte dat me.
Dat had namelijk nog nooit iemand tegen mij gezegd. Dansers groeien op in de danswereld
met de boodschap dat het op een gegeven moment ophoudt. Dat zat bij mij dus de hele tijd in
mijn achterhoofd, ook nadat ik was gestopt bij Het Nationale Ballet. Mijn zoektocht naar wie
ik ben als danseres stond misschien wel meer in het teken van dat ik een keer zou moeten
stoppen, dan van het plezier dat ik ervaar als ik dans. Dat Marc het omdraaide, juist niet
stoppen, voelde als een bevrijding. Het was voor mij een keerpunt, vanaf toen was er veel
meer rust.’
Twee verschillende werelden
De samenwerking tussen Igone en Marc was niet vanzelfsprekend; ze komen beiden uit een
heel ander werkveld. Marc bedacht, regisseerde en produceerde vele televisieshows en
documentaireseries. Als ze niet aan elkaar waren voorgesteld door theaterproducent Matthijs
Bongertman hadden hun paden zich wellicht niet gekruist. Maar eenmaal bij elkaar vond
Igone het feit dat Marc niet thuis was in de balletwereld spannend én leuk. Igone: ‘Het is fijn
als iemand vanuit een andere invalshoek naar mijn vak kijkt. Ik kom uit een wereld waar een
galavoorstelling betekent dat iedereen zijn kunstje doet, maar Marc zei meteen dat we dat dus
niet gingen doen. Hij maakte er veel meer één geheel van, heel verfrissend.’
Dans als kunstvorm
De autobiografische dansvoorstelling Renaissance is het verhaal van Igone. Over haar
hoogte- en dieptepunten, over vallen en weer opstaan, over verdriet en euforie, over de
zwaarte en het lichte. De successen in het leven van Igone is het lichte in deze voorstelling.
Als het harde werken is beloond, als ze eerste soliste is geworden en als alles goed gaat. Een
van de hoogtepunten uit haar carrière is voor Igone Het Zwanenmeer. Los van dat het een
prachtig ballet is, is het voor dansers ook een uitdagend ballet. Igone: ‘Het Zwanenmeer is
klassiek ballet op zijn mooist. Het was voor mij het eerste grote ballet dat ik heb gedanst, en
ook het ballet wat ik het meest heb gedanst.’ Een ander hoogtepunt is Romeo en Julia, de rol
waarmee ze ook afscheid nam van Het Nationale Ballet. In Renaissance danst ze samen met
haar danspartner Marijn Rademaker zowel de pas de deux uit Het Zwanenmeer als die uit
Romeo en Julia. De dieptepunten uit haar leven wilde ze ook in deze voorstelling laten zien.
Omdat het bij haar leven hoort, maar ook omdat het haar de vrouw en danseres heeft gemaakt
die ze nu is. Igone: ‘Als ik het over mijn leven ga hebben, wil ik alles laten zien. Dus ook
mijn kwetsbaarheden. Dans is een kunstvorm, mijn lichaam verbeeldt mijn emoties. Het
succes is makkelijk te vertellen, maar de weg er naartoe en de weg terug, is lastig, rauw,
pijnlijk. En de gebeurtenissen uit mijn privéleven, zoals mijn scheiding, zijn dat eveneens.’
Marc: ‘Het verhaal over haar ‘vrije val’ zie je in de voorstelling op video. De voorstelling is
een mix van dans en muziek en gesproken woord op video. Ik ben Igone gaan interviewen en
stelde haar eigenlijk maar één vraag, namelijk of ze mij haar vrije val kon vertellen. En dat is
ze gaan doen. In de voorstelling is dat teruggebracht tot een monoloog van tien minuten
waarin ze bijzonder kwetsbaar is. Als ze daarna danst, krijgt dat een extra laag, wordt het
extra intens.’
Voorstelling voor en over iedereen
De voorstelling raakt veel thema’s. Die van liefde en vriendschap, van hoop en kracht, van
vallen en weer opstaan, van jezelf durven te zijn. Renaissance gaat in de kern over het leven
van Igone, maar eigenlijk gaat het ook over ons leven. Marc: ‘Euforie, verlies, kwetsbaarheid,
terugvechten; het is universeel en voor iedereen herkenbaar.’ In de voorstelling wordt,
uiteraard, gedanst, en worden op video’s persoonlijke notities en ontboezemingen verteld.
Igone en Marc hopen beiden dat mensen na de voorstelling het gevoel hebben dat het leven,
hún leven, een palet is aan allerlei emoties. Marc: ‘Ik hoop dat de emotie is wat achterblijft.
Dat mensen even verstillen en zich realiseren dat het ook over hun leven gaat. En dat ze
weten dat als je niet gelukkig bent, je niet hoeft te blijven op het punt waar je bent. In je
kwetsbaar opstellen zit ook groei.’ ‘Igone: ‘Ik hoop dat het publiek het gevoel heeft dat ze
ergens doorheen zijn gegaan. Ik word zelf altijd heel blij als ik dat na het zien van een
voorstelling voel. Maar vooral hoop ik dat mensen gewoon een heel mooie, fijne, avond
hebben.’
Renaissance is te zien vanaf 21 november. Kijk voor de speellijst op ntk.nl

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Beste Mensen

In de voorstelling Beste Mensen leidt Bureau Vergezicht het publiek langs klimaat toespraken uit de afgelopen vijftig jaar. De voorstelling  wordt gespeeld door Hannah Hoekstra actrice van o. a de NPO serie De Ring en ze heeft 40.000 volgers op Instagram.

Beste Mensen moet eigenlijk iedereen hebben gezien. De feiten op een rij. De eeuwige strijdt om het klimaat. En het publiek zijn wij!

5 Sterren voor Beste Mensen van theatermaker Anoek Nuyens en Hannah Hoekstra.

 

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

MUFASA: THE LION KING

In Mufasa: The Lion King vertelt Rafiki de legende van Mufasa aan de jonge leeuwenwelp Kiara, dochter van Simba en Nala. Hierbij wordt hij op eigenzinnige wijze ondersteund door Timon en Pumbaa. Het verhaal wordt verteld in flashbacks en introduceert Mufasa als een wees. Hij is verloren, eenzaam en alleen… totdat hij een sympathieke leeuw genaamd Taka ontmoet, de erfgenaam van een koninklijke bloedlijn. Deze toevallige ontmoeting zet een een groot avontuur in gang van twee buitenbeentjes die opzoek gaan naar hun lotsbestemming. Hun vriendschap wordt op de proef gesteld wanneer ze moeten samenwerken om een dreigende en dodelijke vijand te verslaan. Mufasa: The Lion King is vanaf 18 december te zien in de Nederlandse bioscopen.

Maak kans op 2×2 bioscoopkaarten voor Mufasa: The Lion King.

Mail naar: Mufasa@hetkasteeltje.nl

 

 

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Danse Macabre in de Efteling

Het Spookslot was de enige plek waar je op Eftelingse wijze kon ‘griezelen’. Echter, het Spookslot was zowel binnen als buiten in slechte staat en trok steeds minder bezoekers. Om de continuïteit van het park te garanderen werd in een zorgvuldig proces gekozen voor een geheel nieuwe gebiedsinvulling op deze locatie. Geïnspireerd op het iconische gebouw van 1978 ontstond het Huyverwoud, het griezeligste stukje Efteling, met de attractie Danse Macabre.

Danse Macabre laat bezoekers dansen op de muziek van het gelijknamige muziekstuk van Camille Saint-Saëns. Op een grote draaischijf van 18 meter doorsnee, met daarop 6 kleinere draaischijven, staan 6 koorbanken waarin in totaal 108 bezoekers plaats kunnen nemen. De grote draaischijf zal stijgen, kantelen en dalen, en als een munt ronddraaien voordat deze plat valt. Bron Efteling.

De Danse Macabre heeft de muziek van het Spookslot nog behouden. De stem die je hoort bij de binnenkomst verteld het verhaal over dirigent Joseph Charlatan  die met zijn orkest spoorloos verdween. Als bezoeker krijg je een bliksembezoek 3,5 minuut, exclusief in- en uitloop  in de kapel. De bezoeker komt ogen tekort en zijn meerdere Dansen aanbevolen. We willen de Efteling feliciteren met dit macabere geschenk.

Er gaat veel gebeuren in de Efteling. De steigers vormen het beeld bij binnenkomst waarbij  het Grand Hotel  in 2025 zijn deuren zal openen.

Voor meer info: Wereld vol Wonderen – Efteling

 

De stem van Stanley Burleson, die de rol van Het Onnoembare speelt, stelt de kijkers de vraag of ze moedig genoeg zijn om de attractie te betreden.

Mocht je niet genoeg krijgen van zijn stem.

We spraken met Stanley Burleson over  zijn rol in het theater over Murder on the Nile.

https://youtu.be/x-fm48x2AGk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

DE MANNENMAKER

In DE MANNENMAKER volgen we Anne, oftewel ‘De Mannenmaker’ (Katja Schuurman). ‘De Mannenmaker’ heeft geen relaties, maar projecten: ieder halfjaar pikt ze een kansloze man op en transformeert hem tot een gewild exemplaar. Als ze daarin is geslaagd, maakt ze het uit en stort ze zich op een volgend project. Dat gaat goed, totdat ze gevoelens begint te krijgen voor haar nieuwe projectman Luuk (Leo Alkemade).

Regie: Jamel Aattache (DE TATTA’S, ZWAAR VERLIEFD!)
Scenario:
Michiel Peereboom en René Molenaar
Naar het boek van:
Petra Kruijt
Cast: Katja Schuurman, Leo Alkemade, Georgina Verbaan, Eva van de Wijdeven, Leonie ter Braak, Sinan Eroglu, Melissa Drost, Huub Smit, Chris Tates en Yasmin Karssing
Release:
17 oktober 2024
Genre:
komedie
Lengte:
101 minuten

Maak kans op 2 bioscoopkaarten voor DE MANNENMAKER.

mail naar: man@hetkasteeltje.nl

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Bambi

Al vanaf zijn geboorte is het jonge hertje Bambi ontzettend hecht met zijn moeder. Terwijl hij zich verwondert over de wereld om hem heen, leert hij van zijn moeder de belangrijkste dingen om te kunnen overleven in het bos. Naarmate de tijd verstrijkt raakt Bambi met steeds meer dieren in het bos bevriend en ontmoet hij ook Feline, zijn toekomstige vriendinnetje. Maar met de komst van de herfst verandert alles. Bambi wordt een wees als jagers zijn moeder doodschieten. Op dat moment ontdekt Bambi echter dat hij niet alleen is, want zijn vader – de Grote Prins – waakt over hem. Van zijn vader leert hij om te gaan met de grote gevaren van het leven in de wildernis en nog belangrijker: Bambi wordt volwassen.
Met de stem van Anna Drijver.

 

Regie: Michel Fessler
Scenario
: Michel Fessler, Tristan L’Hermite en Felix Salten
Met de stem van:
Anna Drijver
Release:
16 oktober
Genre:
familiefilm
Maak kans op 4 bioscoop kaarten voor de film Bambi

Mail naar: bambi@hetkasteeltje.nl

 

 

 

 

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Speak No Evil

    Wanneer een Amerikaans gezin wordt uitgenodigd om een weekend door te brengen op het idyllische landgoed van een charmante Britse familie waarmee ze op vakantie bevriend zijn geraakt, verandert wat begint als een droomvakantie al snel in een nachtmerrie.

    Speak no Evil is een re-make van de Deens-Nederlandse versie van 2022.

    We zijn onder indruk van de jonge acteur Dan Hough. Wat een spannend spel en de opbouw van het verhaal in indrukwekkend.

    Speak No Evil is te zien in Kinepolis Zoetermeer.

     

     

     

     

    Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

    Opperdepop 2024

     

    Opperdepop Festival: Een Weekend Vol Smaak en Muziek!

    Afgelopen weekend stond het Opperdepop Festival weer garant voor een onvergetelijke tijd! Twee dagen lang werd het publiek getrakteerd op een geweldige combinatie van eten, muziek en sfeer. Op het festivalterrein stonden talloze eettentjes van hoge kwaliteit waar je van de lekkerste gerechten kon genieten. Van streetfood tot luxe hapjes, er was voor iedereen wat wils.

    Vrijdag was meteen een knaller van een avond met optredens van grote namen als Niels Geusebroek, Bløf, Krezip en de energieke Davy Keys. De menigte ging los en zong enthousiast mee met bekende hits. Zaterdag deed daar niet voor onder: Snelle, Abel, Claude, De Jeugd Van Tegenwoordig en Kris Kross Amsterdam zorgden voor een feest dat iedereen van jong tot oud op de been hield.

    Het publiek was fantastisch en maakte er samen met de artiesten een geweldig feestje van. Of je nu voor de muziek kwam, het heerlijke eten of de gezelligheid; Opperdepop bracht iedereen samen. Het was een festival voor jong en oud dat nog lang in het geheugen zal blijven hangen. Tot volgend jaar!

    Beeldverslag Wesley Vermeer.

    Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

    Live on the Beach 2024

    *Acda en de Munnik 29 Aug 2024.

    De eerste dag Live on the Beach op het strand van Scheveningen wordt zonnig afgetrapt. Vandaag staan De Kast, Van Dik Hout en headliner Acda en de Munnik op het menu. Het publiek is er klaar voor!

    Op het festivalterrein is het al gezellig druk tijdens het optreden van De Kast. Een brede variatie aan aanbod van eten en drinken springt in het oog. Van churros tot gyros tot een bier- en wijnbar, alles is aanwezig. De drankjes bij de bar worden snel en met vriendelijke service geserveerd; een grote verbetering ten opzichte van voorgaande jaren.

     

    De Kast speelt een strakke set met bekende en minder bekende nummers, waaronder ook enkele covers. Het publiek lust er wel pap van. Hits als Woorden zonder Woorden en In Nije Dei worden uit volle borst meegezongen.

    Van Dik Hout serveert ons vervolgens met onder andere grote favorieten als Stil in Mij en Houten Hart. Een strak, stabiel en zuiver optreden. De mooie zonsondergang maakt de sfeer compleet.

     

    Dan is het tijd voor de headliner: Acda en de Munnik! Het terrein is inmiddels volgestroomd, de zon is onder, we kunnen los. De set wordt afgetrapt met CD van Jou, CD van Mij. Even later regent het zonnestralen, luidkeels ondersteund door het publiek. Met een fijne dosis aan humor tussendoor zorgen de mannen voor een intieme sfeer. Om de verjaardag van Laura, percussioniste van de band, te vieren mocht zij als verrassing crowdsurfen. Als kers op de taart werden we getrakteerd: catchy nieuwe single Ik Zeg Niets werd voor het eerst live gespeeld.

     

    Al met al maakten de mooie sfeer, de strakke shows en de vele hits deze eerste dag Live on the Beach tot een groot succes. Op naar nog drie mooie dagen.

     

    KANE LIVE on the Beach

    25 jaar geleden was KANE ook in Scheveningen.Nu was het voorprogramma v met The Indien en Prins S.en de Geit

    De aandacht was goed, maar iedereen kwam toch voor KANE.

    De wind trok aan en de zon ging onder.

    KANE was even terug waar het allemaal begon.

    Het KANE-repertoire werd weer op het podium gepresenteerd

    Het ongeloof en trots werd door Dinand Woesthoff nog even aangedikt.

    Dennis van Leeuwen speelde de sterren van de Schevenings hemel.

    Hadden de jongens nu ruzie en was KANE verledentijd?

    Dennis had zijn buddy weer terug gevonden!

    Met vuurwerk eindigde het concert en tot volgend jaar.

     

     

    Het Grootste Zomerfeest van Nederland

    Flemming: strakke set, kleine bandformatie en toch knallen. Vrolijke energie en kleding. Heeft er zichtbaar lol in, werkt aanstekelijk

    Suzan en Freek: ontwikkeling doorgemaakt van duo naar bandformatie. Stemmen passen mooi bij elkaar. Zes Ziggo dome shows in 2025. Wij vonden het persoonlijk erg saai. Verrassing: Claude was aanwezig voor hun duet!

    Kraantje Pappie: knallen, feest, helemaal los! Publiek van voor tot achter aan het dansen en zingen. Zelfs circle pits gespot. Meisjes uit publiek mogen even Zin in de Zomer zingen met de mic van Craney. Kleine dochtertje Maeve van 3,5 danst mee op het podium, met grote gehoorbeschermingsheadphone; zeeeeer schattig.

     

    Anouk: publiek ging los, Anouk niet zo. Leek er deze keer niet zoveel zin in te hebben. Maar beter positief verwoorden natuurlijk: veel hits en publiek zingt lekker mee. Band speelt strak.

    Kris Kross Amsterdam en Afterparty Q-Music Maakte de avond af.

    De muziek die Q tussendoor draaide was super leuk, beetje zomers en Foute Uur

    Mart, Tino en Andre’ sluiten het driedaagse Live ont the beach met een polonaise op Bacardi Lemon.

    Wat missen we PARKPOP,KOORENHUIS en de TONG TONGFAIR.

    Gelukkig hebben we nog LIVE on the Beach…Kicke he.

    Redactie het kasteeltje

    Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen